Camperjoy, op reis met de Lambortinki

Reis mee met Martin en Miriam
Martin en Miriam Lammertink zijn sinds 1989 een setje. Ze wonen samen met dwergteckel Joep en beiden zijn zelfstandig ondernemer. Gezelligheid met vrienden, lekker koken en lachen, daar houden ze van, maar vooral ook van samen reizen. Jaren hadden ze een caravan en daarna kwamen de verre vliegreizen. Tot die eerste camperreis in Amerika. Dat was zo’n geweldige ervaring dat ze gingen dromen van een eigen camper. Die kwam er in 2014, de Lambortinki. De naam is een knipoog naar hun achternaam en het luxe automerk Lamborghini. De eerste korte reizen met hun camper gingen prima en het smaakte naar meer. Scooter achterop en sinds dit jaar gaat Joep ook mee.
Inmiddels toeren ze alweer drie jaar regelmatig rond met hun rijdende huis en vanaf nu gaan we Martin en Miriam volgen. We pakken hun reisverhalen op vanaf het begin in 2014 in een wekelijkse blog. Hun reizen zullen ons leiden naar mooie plekken binnen Nederland, maar ook naar Italië, Schotland en San Marino. Vandaag deel 2 van Camperjoy.

Deel 2 Camperjoy – Coma

zaterdag 20 december
Gisteren gezellig de avond doorgebracht in onze camper. Lekker zitten lezen in magazines, boeken, wijntje erbij, biertje en toastjes gegeten. Ook hebben we besloten om in april naar het zuiden van Duitsland af te reizen, in juni naar Schotland met de ferry naar Newcastle en september naar Noorwegen. Heerlijke vooruitzichten dus! In de reisboeken de verschillende routes bepaald en gelezen over de regio’s waar we doorheen rijden. Mooie reizen om nu al van te dromen… dus zijn we omstreeks half twaalf ’s avond maar naar bed gegaan. Het was afwachten hoe ons bed in de camper lag. We hebben er een topmatras op maat voor laten maken en nu dus voor het eerst erop geslapen. Wel.. ik kan er heel kort over zijn: het was een super lekker bed en we hebben beiden totaal in coma gelegen en zijn de hele nacht in diepe rust geweest. Wel hebben we tussendoor nog de storm om onze camper horen gieren, maar dat vinden wij juist geweldig! Nu ontbijtje gegeten, zo meteen douchen en aankleden. Vervolgens gaan we dan richting Nijmegen om daar een leuke camperplaats te vinden. U hoort van ons…

Routine en Activiteiten

Zondag 21 december
Vanmorgen pas om 9.00 uur wakker geworden in de camper. Tjonge, Tjonge, wat is het een heerlijk bed in de camper. Heerlijk behaaglijk tegen de gebreide onderbroek van Mir aan kruipen en super relaxt wakker worden. Na het ontwaken, zoals gewoonlijk eerst een bakkie koffie zetten en even een ontbijtje voordat we ons gaan douchen en aankleden. Met ons eigen badkamer direct naast onze camperplaats is het riant verblijven op Natuurkampeerterrein Vlagberg in Sint Anthonis. Midden in de bossen en langs ruiterpaden, wandelpaden en mountainbike-tracks. Wat een activiteiten rondom onze camper. Het werkt echt inspirerend. Plan gemaakt om na het douchen een heerlijke lange wandeling te maken door de boswachterij en de heide, langs de schaapskooi en door het heuvellandschap.
Het is ongelooflijk hoe makkelijk we samen weer de vaste routine in de camper oppakken. Miriam heeft de vaste plekjes van onze spullen in haar systeem en ik doe alles aan de buitenkant van de camper en het rijden natuurlijk. Alles heeft zijn plekje in de badkamer en in kastjes en vakken en je vraagt het en Mir weet het.

Nadat we gedoucht hebben, meteen op pad om de geel-groene route te lopen. Een route van 6,6 km door een gevarieerd landschap. We verbazen ons over het feit dat we het tempo er goed in hebben zitten en dat we niet kortademig en zweterig zijn en pijntjes hebben. Echt: we hebben genoten van de wandeling.
Na terugkomst bij onze camper, hebben we nog buiten in de zitkuil bij de open haard een bakkie koffie gedronken voordat we alles gaan opruimen en weer aan de terugreis gaan beginnen. Lekker met zijn tweeën onderuit gezakt in de zitkuil nog even zitten kletsen over hoe lekker dit weekend was en hoe goed dit voelt om met onze eigen camper op pad te gaan. We kunnen niet meer wachten tot we in het eerste weekend van januari nog een paar daagjes weggaan.
Op de terugreis zijn we nog in Elst even een lunchstop wezen maken bij Mona’s Eten en Drinken, zodat we vanavond niet meer warm hoeven te eten. Dit restaurant ken ik nog uit de tijd dat ik een paar jaar in Elst heb gewerkt. Leuke tent en heerlijk eten! Miriam had nog even negen stuks placemats voor ‘haar’ Mona meegenomen voor decoratie tijdens het kerstdiner. Nu weer thuis aangekomen, de camper leeggeruimd en nu weer in ons andere huis lekker chillen…..wat een rijk leven hebben we toch en wat genieten we ervan!

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!